سفر نامه ناصر خسرو در مورد دستگرد

  

سفر نامه ناصر خسرو به دستگرد 


naser khosro.jpg   

از شهر صفاهان که گذر کردمی به شهری رسیدمی که نام خورزوق داشتندی ، از آن نیز همی گذشتمی تا به شهری رسیدمی که نام دستجرد یا همان دستگرد را داشتندی . از دور گلدسته هایی نمایان بودندی که بعدها فهمیدندی که امامزاده ایی به نام "ادهم" در آن خواباندندی ، اشجار و درختان کنار خیابان را سوراخ فراوان دیدمی که علت آن را نفهمیدمی گویا مسئولان شهر هم از آن اطلاع چندانی نداشتندی ، خیابانهایی که من به نظاره نشستمی هیچ کدام چراغ راهنمایی نداشتندی ، اما مردم را همی خوشحال دیدمی چون از گزمه و پلیس خبری نبودی و مرکب و اتومبیل خود را هر جا که خواستندی رها کردی یا پارک نمودی.

خیابان اصلی دستگرد را ، دو طرف، مغازه هایی بودندی که همه کسبه صندلی ها بیرون نهاده  و از بیکاری مردم را به نظاره بودندی ، از عجایب این شهر ، دست اندازهای فراوان بودی که هر نقطه از شهر نمایان بودی . اما کسی و مخصوصا راکبین موتوری محلی به آن ننهادی ، گویا پول مسئولین زیادی بودی که خرج این کار نمودی .

این شهر را سه میدان بودی ، میدان امام ، میدان مهارت ، میدان موعود و چیزی شبیه علف و چمن در آن بکاشتی و نام آنرا فضای سبز نهادی . در کوی و برزن قولنج گرفتمی چون چاله چوله فراوان بودی و مرکب ما زهوار در رفته شدی و آه از نهاد آن در آمدی. هرچه گشتمی کاروانسرا یا هتلی یا مهمانخانه ایی ندیدمی بناچار کاسه کوزه جمع کردمی و از آن شهر فرار نمودمی!!

نظرات 2 + ارسال نظر
سایه سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 22:12

با سلام و خسته نباشید خدمت شما همشهریان عزیز و با سپاس فروان بخاطر تهیه ی این گاهنامه- واقعاْ جالبه- این سفرنامه واقعی بود! راستی چرا اینقدر کلاس شهرمون رو پایین آورده! مجددا از زحمات بی شائبه ی شما سپاسگذارم.
دانشجوی کارشناسی بهداشت حرفه ای

ناشناس یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 21:47

با سلام و عرض ادب.اول از همه دوست داشتم قدر دانی کنم از دوست خوبمون آقای قاسمیان که واقعا مستحق یه دست خوشکله.نه دستا شله.آهان هالا شد.دوم هم ممنونم از سایه خانم که این قدر قشنگ جملاتشون را بیان کردن و واقعا همه رو شیفته بیاناتشون کردن.یه ایمیل میدم خدمت تمام دوستان که اگه دوست داشتن یه پیام کوچولو واسه من بزارند.
boy_dastgerd@yahoo.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد